Zarządzanie najmem mieszkań i najmem lokali usługowych

Proces wynajmu mieszkania, lokalu usługowego składa się z wielu elementów, które po odpowiednim złożeniu w jedną całość gwarantują z jednej strony spokój i bezpieczeństwo, a z drugiej możliwie największy zysk z inwestycji. Działania te wymagają dużego nakładu pracy oraz doświadczenia, bez którego wynajem może okazać się koszmarem.

Zarządzanie najmem to usługa polegająca na całkowitym wyręczeniu właściciela nieruchomości z wszystkich obowiązków związanych z jego obsługą. Zakres działania tej usługi jest bardzo szeroki i różnorodny i zależy od specyfiki powierzonej nieruchomości oraz indywidualnych potrzeb i wymagań właściciela.

Zarządzania najmem wygląda w następujący sposób:

  • szukanie najemcy  – znajdziemy dla Ciebie najemcę, który spełni Twoje oczekiwania finansowe
  • opłacanie rachunków – nareszcie nie będziesz pilnować terminów,  ponieważ w Twoim imieniu dokonamy wszystkich płatności
  • kontakt z administratorem/zarządcą – będziemy utrzymywać stały i bezpośredni kontakt z administratorem lub zarządcą budynku, a w razie jakichkolwiek problemów natychmiast zareagujemy, aby (jeśli to możliwe) załatwić sprawę w ramach naszych kompetencji.
  • reprezentowanie na zebraniach wspólnoty – będziemy reprezentować Cię podczas zebrań i poinformujemy Cię o wszystkich istotnych kwestiach.
  • przeprowadzanie drobnych bieżących napraw – po wcześniejszej konsultacji – we własnym zakresie – zlecimy wykonanie bieżących napraw rzetelnym fachowcom i przedstawimy Ci do wglądu rachunek lub fakturę.
  • sprzątanie przed i po wyprowadzce najemcy – gwarantujemy, że Twoje mieszkanie zostanie rzetelnie posprzątane, tak aby zapewnić potencjalnemu najemcy komfort i pomóc mu podjąć pozytywną decyzję.
  • dbanie o inne opłaty związane z posiadaniem nieruchomości: podatki, ubezpieczenia,  itd. – będziemy monitorować wszystkie kwestie związane z opłatami zapewniając Ci spokój i 100% pewność.
  • miesięczny lub kwartalny raport z zarządzania mieszkaniem – dokument pozwoli Ci monitorować naszą pracę oraz kontrolować sytuację związaną z wynajmem.
  • całodobowa linia awaryjna dla najemcy – Twój najemca w awaryjnych sytuacjach będzie mógł kontaktować się z nami 24/7, a w razie kłopotów liczyć na szybką pomoc.
  • możliwość zorganizowania dodatkowych mebli, przeprowadzki i remontu – polecimy Ci usługi sprawdzonych fachowców, a na życzenie przejmiemy obowiązki związane z ich koordynacją, tak aby zapewnić Ci oszczędność czasu i nerwów.

Gdy kończy się okres najmu cały proces przygotowania mieszkania, jego wynajęcia i późniejszej obsługi jest powtarzany. Zawierając odpowiednie umowy, zapewniamy sobie czas na poszukiwanie nowego najemcy dokładając wszelkich starań, aby ograniczyć ryzyko pustostanów.